МИСТЕЦЬКА ГРА
ЧАРІВНИЙ СВІТ МИСТЕЦТВА
Тема: В гостях у графіки та живопису
Мета:
•
Узагальнити
знання про основні види (графіку і живопис)та жанри образотворчого мистецтва,
формувати вміння розрізняти їх;
•
Створити художній образ графіки та живопису ( враховуючи
зображальні засоби та техніку виконання);
•
Розвивати
творчі здібності учнів, зорову та емоційну чутливість, спостережливість;
•
Формувати
естетичні почуття, смак, активізувати ініціативу учнів, виховувати дружбу в
учнівському колективі.
СЦЕНАРІЙ
ГРИ
Для проведення гри ( за допомогою вчителя) створюються дві команди – учасниці гри:
- ГРАФІКА (6 учнів)
- ЖИВОПИС ( 6 учнів)
Інші учні класу жеребкуванням
, розподіляються на команди-вболівальники (учні почергово витягують картки
із ознаками графіки (чорно-біла) і живопису (кольорова), і займають відповідно
карткам місця біля своїх команд).
Змагання проводиться між
командами-учасницями гри.
Учитель.
Вітаю всіх учасників мистецького шоу-гри, наших гостей і шанованих членів журі.
Познайомимося з командами, які змагатимуться.
-
Представлення команд (назва, емблема і девіз команди).
- А тепер я хочу представити членів нашого
журі.
Представлення
журі.
Бажаємо командам успіху.
Будьте уважними та кмітливими
І гра Презентація команд
-
Сьогодні ми
побуваємо в гостях у ГРАФІКИ та ЖИВОПИСУ
Домашнє
завдання: підготувати представлення
-
візитна
картка,
-
одяг команд
( графіка : чорно-білий-сірий),
( живопис: основні та
похідні кольори)
Представлення
команди ГРАФІКА
І варіант
ГРАФІКА- це штука непроста:
Станкова, книжкова й прикладна.
Тільки три “кольори” має,
В сірих тонах вона буває.
Із грецької до нас прийшла -
Пишу, малюю, креслю я.
Ділиться графіка на види два:
Безпосередній малюнок або друкована.
Зображальних засобів є тьма.
Основні: лінія, штрих, крапка, пляма.
ІІ варіант
У лініях, штрихах і плямах
Немов сховався цілий світ.
Скажіть, що це – перо чи маркер,
А я скажу: ні, це – політ!
Політ фантазії і мрії,
Краса очей, краса сердець.
Бо ж дивним даром володіє
І маркер, і графічний олівець.
Представлення
команди ЖИВОПИС
Без слів не можна вірша написати,
Без нот не можна музики заграти,
В живописі ж своя є мова –
Це мова фарб, це гама кольорова.
ІІ гра
«Кур’єрів»
Завдання
кур’єра:
-
правильно та
швидко вибрати репродукції та малюнки, які знаходяться на столі (1-учасник);
-
доставити до
пунктів призначення, які відповідають ГРАФІЦІ та ЖИВОПИСУ (2- учасник).
ІІІ
гра «Мистецтвознавець» (інтелектуальні
запитання)
Домашнє
завдання: підготувати відповіді на запитання.
- Кур’єри підготували репродукції і команди готові нам
розказати про себе, допомогти присутнім розпізнати види образотворчого
мистецтва: графіку та живопис.( Команди та учасники почергово відповідають на запитання, які задає
вчитель).
- Що таке графіка?
- Що таке живопис?
- Назвати зображальні
засоби……..?
- графіки (лінія, штрих, пляма, крапка, тон);
- живопису (колір, колорит, основні- похідні, теплі та холодні)
- Назвати техніки
виконання………?
-
графіки (туш, олівець, графіті, фломастери, офорт,
гравюра,
монотипія );
-
живопису (акварель, гуаш, мозаїка, вітраж,
розпис, олійні …)
- Які ви знаєте
види………?
- графіки ( станкова, книжкова, промислова, прикладна,
комп'ютерна);
- живопису ( станковий, монументальний, декоративний)
- Які ви знаєте жанри
графіки ( живопису )?
( натюрморт, пейзаж, портрет,
анімалістичний, іконописний, історичний, побутовий, батальний, сюжетний……..)
(Демонстрація
репродукцій, які знаходяться на експозиції ГРАФІКА та ЖИВОПИС.)
ІV
гра «Художня
естафета»
Завдання: Намалювати сніговика (кота, квітку)
Учасники команди із зав’язаними очима виконують малюнок сніговика ( по частинах –
3 кола, очі, рот - ніс, гудзики, відро, віник) на дошці, передаючи крейду як естафетну паличку.
V
гра «Найкращий
художник»
Композиційне
завдання:
Створити художній образ графіки та живопису, враховуючи зображальні
засоби, техніку виконання.
Практична робота виконується в групах на
форматі А3 (10-15хв.)
VІ гра «Мистецтвознавець-вболівальник»
Завдання:
Правильно назвати види та жанри образотворчого мистецтва ( графіки та живопису).
У конкурсі беруть участь
команди - вболівальники. Вчитель почергово демонструє репродукції (5-6 ) кожній
команді
( Правильна
відповідь -1 бал. Бали додаються командам).
VІІ
гра «Автопортрет 2(6)-Б класу»
Завдання:
Створити автопортрет
2(6)-Б класу ( колективне
створення панно на форматі А1).
Кожен учень класу
малює свій портрет, вибираючи довільну
техніку виконання (команди і
вболівальники для цього завдання
отримали чотири формати А3)
Підсумки мистецької шоу-гри
Вчитель висловлює подяку всім учасникам.
Проводиться нагородження переможців
Немає коментарів:
Дописати коментар