Чарівний світ мистецтва - гра

МИСТЕЦЬКА ГРА 

ЧАРІВНИЙ СВІТ МИСТЕЦТВА

Тема: В гостях у графіки та живопису

Мета:
          Узагальнити знання про основні види (графіку і живопис)та жанри образотворчого мистецтва, формувати вміння розрізняти їх;
          Створити художній образ графіки та живопису                    ( враховуючи зображальні засоби та техніку виконання);
          Розвивати творчі здібності учнів, зорову та емоційну чутливість, спостережливість;
          Формувати естетичні почуття, смак, активізувати ініціативу учнів, виховувати дружбу в учнівському колективі.

СЦЕНАРІЙ ГРИ
Для проведення гри ( за допомогою вчителя) створюються дві команди – учасниці гри:
             -  ГРАФІКА (6 учнів)
             -  ЖИВОПИС ( 6 учнів)
            Інші учні класу жеребкуванням , розподіляються на команди-вболівальники (учні почергово витягують картки із ознаками графіки (чорно-біла) і живопису (кольорова), і займають відповідно карткам місця біля своїх команд).
            Змагання проводиться між командами-учасницями гри.
Учитель. Вітаю всіх учасників мистецького шоу-гри, наших гостей і шанованих членів журі. Познайомимося з командами, які змагатимуться.               
 -  Представлення команд (назва, емблема і девіз команди).
            -  А тепер я хочу представити членів нашого журі.
    Представлення журі.
            Бажаємо командам успіху. Будьте уважними та кмітливими

І гра  Презентація команд
-          Сьогодні ми побуваємо в гостях у ГРАФІКИ та ЖИВОПИСУ
Домашнє завдання:  підготувати представлення
-          візитна картка,
-          одяг команд ( графіка : чорно-білий-сірий),
                          ( живопис: основні та похідні кольори)
Представлення команди ГРАФІКА
І варіант
ГРАФІКА- це штука непроста:
Станкова, книжкова й прикладна.
Тільки три “кольори” має,
В сірих тонах вона буває.
Із грецької до нас прийшла -
Пишу, малюю, креслю я.
Ділиться графіка на види два:
Безпосередній малюнок або друкована.
Зображальних засобів є тьма.
Основні: лінія, штрих, крапка, пляма.
ІІ варіант
У лініях, штрихах і плямах
Немов сховався цілий світ.
Скажіть, що це – перо чи маркер,
А я скажу: ні, це – політ!
Політ фантазії і мрії,
Краса очей, краса сердець.
Бо ж  дивним даром володіє
І маркер, і графічний олівець.

Представлення команди ЖИВОПИС
Без слів не можна вірша написати,
Без нот не можна музики заграти,
В живописі ж своя є мова –
Це мова фарб, це гама кольорова.

ІІ гра         «Кур’єрів»
Завдання курєра:
-          правильно та швидко вибрати репродукції та малюнки, які знаходяться на столі (1-учасник);
-          доставити до пунктів призначення, які відповідають ГРАФІЦІ та ЖИВОПИСУ (2- учасник).

ІІІ гра    «Мистецтвознавець» (інтелектуальні запитання)
Домашнє завдання: підготувати відповіді на запитання.              
- Курєри підготували репродукції і команди готові нам розказати про себе, допомогти присутнім розпізнати види образотворчого мистецтва: графіку та живопис.( Команди та учасники почергово відповідають на запитання, які задає вчитель).
  1. Що таке графіка?
  2. Що таке живопис?
  3. Назвати зображальні засоби……..?
            - графіки (лінія, штрих, пляма, крапка, тон);
            - живопису (колір, колорит, основні- похідні, теплі та холодні)
  1. Назвати техніки виконання………?
-          графіки (туш, олівець, графіті, фломастери, офорт, гравюра,              
        монотипія );
-          живопису (акварель, гуаш, мозаїка, вітраж, розпис, олійні …)
  1. Які ви знаєте види………?
            - графіки ( станкова, книжкова, промислова, прикладна,
                 комп'ютерна);
            - живопису ( станковий, монументальний, декоративний)
  1. Які ви знаєте жанри графіки ( живопису )?
            ( натюрморт, пейзаж, портрет, анімалістичний, іконописний, історичний, побутовий, батальний, сюжетний……..)
(Демонстрація репродукцій, які знаходяться на експозиції ГРАФІКА та ЖИВОПИС.)

ІV гра   «Художня естафета»
Завдання: Намалювати сніговика (кота, квітку)    
            Учасники команди із завязаними очима виконують малюнок сніговика ( по частинах – 3 кола, очі, рот - ніс, гудзики, відро, віник) на дошці, передаючи крейду як естафетну паличку.

V гра  «Найкращий художник»
Композиційне завдання:
            Створити художній образ графіки та живопису, враховуючи зображальні засоби, техніку виконання.
Практична робота виконується в групах на форматі А3 (10-15хв.)

VІ гра «Мистецтвознавець-вболівальник»
Завдання:
            Правильно назвати види та жанри образотворчого мистецтва      ( графіки та живопису).
            У конкурсі беруть участь команди - вболівальники. Вчитель почергово демонструє репродукції (5-6 ) кожній команді
            ( Правильна відповідь -1 бал. Бали додаються командам).

VІІ гра  «Автопортрет  2(6)-Б класу»
Завдання:
            Створити автопортрет 2(6)-Б класу  ( колективне створення панно на форматі А1).
            Кожен учень класу малює  свій портрет, вибираючи довільну техніку виконання (команди і вболівальники для цього завдання  отримали чотири формати А3)

Підсумки мистецької шоу-гри
Вчитель висловлює подяку всім учасникам.
Проводиться нагородження переможців


Немає коментарів:

Дописати коментар