Захист України

ТАКТИЧНА МЕДИЦИНА

1. М - Масивна кровотеча  https://www.youtube.com/watch?v=3wyB2wOpxT4&list=PPSV






5. H - Травма голови, гіпотермія та підготовка пораненого до евакуації          https://www.youtube.com/watch?v=RbkKDdhn92I&list=PPSV

......................................................................................................

  1. Опрацювання документа Порядок надання домедичної допомоги постраждалим при підозрі на пошкодження хребта (наказ МОЗ України від 09.03.2022 № 441)

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ

НАКАЗ

09.03.2022  № 441


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 березня 2022 р.
за № 356/37692

Про затвердження порядків надання домедичної допомоги особам при невідкладних станах

......................................................................................................

Освітній проект "На Урок"

СЕРТИФІКАТИ -2024
про участь в ХІХ Всеукраїнській інтернет-олімпіаді "На Урок"
з ЗАХИСТ УКРАЇНИ (10 класи)
(олімпіада для юнаків!!!!, але ми знову спробували свої сили ....
і в нас вже є досягнення - ДИПЛОМИ ІІІ ступеня





......................................................................................................

Стенди: ДОМЕДИЧНА ДОПОМОГА

https://www.elitclass.com.ua/ua/oformit-zakaz-ua/finish.html

......................................................................................................

Фільм «Заборонений» про Василя Стуса.

1965 рік. Молодий поет Василь Стус не може миритися з безправним становищем українців у Радянському Союзі та кидає виклик тоталітарній системі. Він говорить про те, про що мовчать мільйони. Незважаючи на постійний тиск і погрози, Стус не припиняє боротьбу навіть у засланні. Реальна історія нескореного поета, історія кохання і зради, людської гідності та підлості.

https://www.facebook.com/watch/?v=5573371539354902
https://www.youtube.com/watch?v=wC_oImXATzc&t=41s

.....................................................................................................

Освітній проект "На Урок"

СЕРТИФІКАТИ -2023
про участь в ХІХ Всеукраїнській інтернет-олімпіаді "На Урок"
з ЗАХИСТ УКРАЇНИ (11 класи)
(олімпіада для юнаків!!!!, але ми також спробували....)


Всеукраїнська
інтернет-олімпіада «Захист України»
(для учнів 10-11 класів)

..................................................

23 листопада 2023 завдяки реалізації проєкту "Перша домедична допомога (First aid )", від Мальтійської служби допомоги, учні 10-11 класів ЗЗСО Сокальського ліцею N1 імені Олега Романіва на уроках "Захист України" отримали знання та уміння з домедичної допомоги. Щиро вдячні Богдан Ляшук за можливість на практиці відшліфувати свої теоретичні знання.
Дякуємо нашим захисникам. Разом до Перемоги 🇺🇦
Цей проєкт відбувається за підтримки
@malteser_ukraine
@Auswärtiges Amt
@Посольство Німеччини в Києві / Deutsche Botschaft Kiew
@Malteser International


.................................................

1 ЖОВТНЯ - ДЕНЬ ЗАХИСНИКА УКРАЇНИ


У 2023 році Україна вперше відзначатиме День захисників і захисниць 1 жовтня. Це свято відзначається в Україні на державному рівні від 2014 року на вшанування мужності та героїзму захисників і захисниць незалежності та територіальної цілісності України, військових традицій і звитяг Українського народу, сприяння подальшому зміцненню патріотичного духу у суспільстві.
Від цього року День захисників і захисниць перенесено з 14 на 1 жовтня у звʼязку з переходом Православної церкви України та Української греко-католицької церкви на Новоюліанський стиль календаря. Адже це свято збігається з Покровою Пресвятої Богородиці, що не випадково. Пресвяту Богородицю дуже шанували козаки, а Покрова для них була одним із найвеличніших свят, за що й отримала другу назву – Козацька Покрова. Козацькі традиції бережуть і розвивають сучасні захисники і захисниці України.

......................................................................................................

31 травня 2023
Кожен із нас може опинитись у ситуації, коли комусь із рідних чи навіть незнайомій людині на вулиці необхідна допомога при надзвичайній ситуації.
Учні 11-х класів - на тренувальних заняттях у школі шліфували навики проведення штучного дихання, зовнішнього масажу серця та стабільного положення на боці.
🚒 Дякуємо Сокальській Державній службі України з надзвичайних ситуацій за розповідь, за можливість побачити спеціальні відділи, у яких розміщені насоси та пожежне обладнання.... Спасибі ВАМ за захист населення і територій від надзвичайних ситуацій.
А третього дня ми мали надзвичайно цікаву екскурсію, яку організувала нам мама одинадцятикласниці Ірини Ющенко - на Сокальську філію Львівського обласного центру служби переливання крові. Тепер ми знаємо шлях донора.... Розуміємо, що донорська кров, її компоненти і препарати особливо необхідні сьогодні військовим шпиталям: кров постійно потрібна хлопцям і дівчатам, які нас захищають.
Щиро вдячні ВАМ 💓
Дякуємо і віримо ЗСУ🇺🇦







..............................................................

1 березня –

 Всесвітній день цивільної оборони

 Саме в цей день набрав чинності статут Міжнародної організації цивільної оборони, який ухвалили 18 держав.

3 лютого 1993 року Верховна Рада України прийняла Закон «Про Цивільну оборону України», а 10 травня 1994 року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 299, якою затверджується «Положення про цивільну оборону України». Вперше було визначено, що цивільна оборона України є державною системою органів управління, сил і засобів, що створюється для організації та забезпечення захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, екологічного, природного та воєнного характеру.

квітень 2023






.....................................................................................
16 грудня 2022
У шкільному родинному колі сьогодні відбулася зустріч вчителя "Захисту України" Євген Матвіїв із своїми, вже дорослими, учнями- одинадцятикласниками.
У залі панувала тиша. Вчитель розповідав... а всі з великою зацікавленістю і вдячністю ловили його кожне слово.
Після зустрічі ми всі відчули велику впевненість у перемозі наших Збройних Сил України!
Дякуємо Вам Євгене Михайловичу💙💛

......................................................................................................
ПРО ЩО ФІЛЬМ "СНАЙПЕР. БІЛИЙ ВОРОН" ?

2013 рік. Пацифіст-дивак Микола проводить екологічний експеримент. Разом зі своєю вагітною дружиною Настею він живе у власноруч виритій Норі — на нещодавно придбаній землі під Горлівкою, що на Донеччині. Подружжя відмовляється від шкідливих благ цивілізації, прагнучи довести людству, що жити в гармонії з природою у 21 столітті можливо. Попри побутові труднощі, сім’я диваків відчуває себе щасливою й вірить у цінність та успішність свого експерименту. Наївний світ Миколи руйнується з початком війни на Донбасі. Він відчуває себе безсилим перед неминучою загрозою — внутрішній світ Миколи перевертається...Бойовики вбивають вагітну дружину і вщент спалюють його Нору. Не знаходячи виправдання цій жорстокості, він приймає доленосне рішення й вступає в добробат, у лави снайперів. З дивака-математика насміхаються, але згодом, завдяки своїй впертості, він доводить, що з ним таки варто рахуватися.

https://uk.uatut.fun/film/840-snaiper-bilyi-voron-film.html

......................................................................................................

І-й міський етап Всеукраїнської гри "Сокіл-Джура" 2021
Рій "Соколи" - ІІ загальнокомандне місце
Учасники рою стали призерами у багатьох видах змагань: перетягування линви, смуга перешкод, стрільба з ПГ, козацькі перегони, ватра знайомств. Також стали переможцями в інтелектуальному змазі "Відун" та змазі "Рятівник, а Тарас Рудик отримав І місце у стрільбі з пневматичної гвинтівки!
Вітаємо учасників рою "Соколи": ройовий Микола Ковальчук, Вікторія Скопик, Діана Орисюк, Ірина Бик, Дмитро Парій, Гордій Дацюк, Тарас Рудик.
Керівник (виховник) рою Євген Матвіїв
Дякуємо за підтримку класному керівнику Мирославі Іванець.
Організатори дякують за допомогу у суддівстві та проведенні етапу писарю Анастасії Сольвар, а також інструкторам та суддям Ользі Владичко, Ользі Лаговській, Христині Войтюк, Ользі Сольвар, Галині Матвіїв, Євгену Матвіїву.
Слава Україні!
Героям слава!





Приємні спогади, незабутні враження... Суддя конкурсу "Рятівник" у Всеукраїнській військово-патріотичній грі "Сокіл-Джура" 2021 ( перший міський етап)... Місцевість, яка заворожує своєю красою і загадковістю: село Гута (Мошків і Шмітків), історичний шмітківський ліс - відновлена криївка, люпин - квіти дитинства, а на пагорбі мурована каплиця-усипальниця родини Плятер-Зибергів у стилі історизму (неоготика): стрілчасті вікна та вікно-троянда прикрашені витонченим різьбленням з каменю...

......................................................................................................

Районна акція "СОКІЛ- ДЖУРА 2020"

Рій "ГАЙДАМАКИ"- учні 9-А класу:
і линву тягнули, і лазертаг зіграли - ІІІ місце.
А бограч зварили найсмачніший (перший раз)!!!

Слава Україні! Героям слава!










...................................................................................................................................................

Історико-краєзнавча акція "Повстанська криївка"

6 жовтня 2020 р. в місті Сокалі відбулася історико-краєзнавча акція "Повстанська криївка" з нагоди відзначення Дня Захисника України і створення УПА.
Команда учнів 9-А і 10-А змагались у інтелектуальній грі - вікторині "Стежками Героїв Сокальщини" та у змаганнях з вогневої і тактичної підготовки з використанням гри - лазертаг.
МОЛОДЦІ !!!👍
Усі команди отримали сертифікат на 800 гривень. На отримані кошти (сертифікат) було придбано реманент для туристичного дозвілля.






.....................................................................................................................................................................................

УВАГА! ДІТИ НА ДОРОЗІ! (вересень 2020)
У 8-Б класі інформативно пройшов урок з безпеки дорожнього руху на тему: Екіпірування велосипедистів. Типові ДТП з велосипедистами. Практично оснащення велосипеда вивчили учні 5-А класу. Що таке світловідбивачі і як вони можуть врятувати життя? Дякуємо Ольга Дробышева - засновниці проєкту #SafetyParkUkraine #Курс100 за корисну інформацію, яку ми отримували кожного разу на онлайн-лекціях та презентаційні матеріали.



Щорічно на уроках предмету "Захист України" учні 10-11 класів проходять практичні заняття з надання домедичної допомоги. Для формування практичних навичок проведення СРЛ (серцево-легенева реанімація: 30 натискань/2 подихи) застосовуємо сучасний манекен, який нам кожного року для навчання надає Lesia Polikha - голова товариства Червоного Хреста Сокальської районної організації. Дуже дякуємо за таку можливість та сприяння.
Щиро вдячна і Ольга Дробышева за надану можливість отримати корисну і таку потрібну в житті інформацію з безпеки на #SafetyParkUkraine #Курс100





.................................................................................................................................................................................

Кадри, від яких стискається серце, 

точно закарбуються у твоїй пам’яті.

14 жовтня, у День захисника України, відбулася телепрем’єра стрічки «Іловайськ 2014. Батальйон Донбас», яка описує реальні трагічні події бою добровольчого батальйону Національної Гвардії «Донбас» за Іловайськ у серпні 2014 року.

Сюжет військової драми «повертає» у літо 2014 року, коли українські бійці, звільнивши від окупантів міста Лисичанськ і Попасну, сміливо йдуть на бій за Іловайськ. Проте, намагаючись втілити складний план, потрапляють в оточення російських регулярних військ. Командир із позивним Бішут (Тарас Костанчук), який у фільмі, до речі, зіграв сам себе, через тяжкі поранення не може пересуватись та залишається у сповненому окупантами місті. Вижити йому допомагають місцеві мешканці – старенька бабуся, у квартирі якої він перебуває, та дівчина, яка мешкає поверхом вище. Увесь час Бішута розшукує російський офіцер Рунков, жадаючи помститись за сина, який загинув у бою з українськими добровольцями.

Героями фільму стали близько 50 добровольців батальйону «Донбас», яким вдалося вижити після «зеленого коридору», що виявився пасткою російських військових. Професійні актори виконали ролі українських воїнів, які у 2014 році загинули в бою за Іловайськ.

Головні ролі у фільмі також виконали: Анастасія Ренард, Руслан Сокольник, Сергій Дзялік, Олег Драч, Олександр Мавріц та Євген Ламах.

Режисером стрічки виступив Іван Тимченко, а сценарій створював журналіст Михайло Бриних, який понад 2 роки опрацьовував матеріали у пресі та вивчав реальні історії ветеранів-добровольців.

Фільм «Іловайськ 2014. Батальйон Донбас» у кінотеатрах України був представлений у серпні 2019 року та спричинив гучний суспільний резонанс. Відгуки в соцмережах та розлогі рецензії публікували журналісти, волонтери, громадські діячі, письменники та звичайні люди. Вони зазначали, що стрічка емоційно складна, але важлива для українців: «˂…˃ й історичні факти, і любов, і війна. Все є ‒ дивишся із задоволенням. Вперше в житті побачив, як усі присутні в залі досиділи до кінця титрів. Вражає. Очі у всіх червоні від сліз, на задньому ряду голосно ридає якийсь молодий хлопчина. Всі виходять із зали мовчки. По очах бачу ‒ замислились; вважаю, що такі фільми мають цілодобово йти на всіх українських телеканалах. Кожен має відчути фронт у своєму серці. Кожен; кінокартина чітко розставляє акценти: хто свій, а хто чужий. Тільки заради цього такі фільми варто показувати…»



..........................................................


Календарно-тематичне планування 

з предмету "Захист Вітчизни" - 10-11 клас (2018-2019 н.р.) (переглянути)


...........................................................................................................................................................

"ДЖУРА-2018"

"Соколи" - Сокальської гімназії - ІІ місце в районі















..............................................................................................................................

"112" - СЛУЖБА ЕКСТРЕНОЇ ДОПОМОГИ В УКРАЇНІ





 






.........................................................................................................................................


....................................................................................................................................

"ДЖУРА-2017" 
"СОКОЛИ" - Сокальської гімназії - І місце в районі








..............................................................................................................................................



«Кіборги. Герої не вмирають» — український повнометражний художній фільм режисера Ахтема Сеїтаблаєва за сценарієм Наталії Ворожбит про оборону Донецького аеропорту під час війни на Донбасі.

Дата випуску7 грудня 2017 р. (Україна)
Бюджет1,8 мільйона USD
МовиУкраїнська мова, Російська мова





ПРОШУ ПЕРЕГЛЯНУТИ ФІЛЬМ

http://kinosklad.net/9241-kiborgi-2017-online-g6.html



13 січня 2015 року.... Донецький аеропорт... Хроніка мужності...
Рівно три роки тому, під вогнем противника, обвалилась диспетчерська вежа Донецького аеропорту. Того ж дня бойовики висунули кіборгам ультиматум: залишити аеропорт або загинути. Наші вибрали бій, який відтоді вже не вщухав ні на годину.... Почалася заключна, найбільш героїчна та водночас трагічна сторінка в історії оборони української фортеці...
Зі спогадів Вадима Ваврищука (позивний «Грін»), капітана 122-го окремого аеромобільного батальйону,
"..... це був один із найважчих днів, якщо не найважчий. Можливо, з 7:00 чи 8:30 дуже і дуже щільно почали «обробляти» вежу танком. Тож, до того, як вежа упала, танк десь за пару годин 50 пострілів зробив. Нас два дні перед цим їхня артилерія і танки розстрілювали, а наша артилерія взагалі мовчала і не робила жодного пострілу.«Сєпари» танком порозносили наші барикади. Ми не могли й близько наблизитися. Ну, і вежа впала. Вона впала дуже добре – у таке місце, що ніби її Бог рукою поклав. Бо якби в інше місце вона впала, то всім було б набагато тяжче. Вона або прохід перебила б, або просто завалила б інших, нас завалила б, тих, хто був у самій вежі, або на крилі вежі. А вона якраз впала так, що ніде нікому не принесла шкоди.Десь о 10-й ранку вежа обвалилася. Ми по внутрішньому колу цієї вежі стояли і , напевне, хто яку молитву знав, той таку і промовляв. Такий гуркіт стояв, такий скрегіт. Все ходить ходором, а потім це все падає об землю. Ще удар – воно ще дальше труситься, тріщить. Страшно-страшно було. І все це обсипається вниз, всі ці осколки. Ми зараз, коли з хлопцями зустрічаємося, і про це згадуємо, то це було, напевне, найстрашніше, що нам вдалося пережити. Коли над тобою десь п’ять поверхів цього бетону обвалюється, то це моторошно, я сказав би...."
..................................................................................................................................

14 ЖОВТНЯ - ДЕНЬ ЗАХИСНИКА УКРАЇНИ


НАШІ ГЕРОЇ

Пам'яті Віктора Сивака            https://ok.ru/video/27388676767

..............................................................................................................................................................





..............................................................................................................................................

25 артистів привітали Україну піснею "ОБЕРІГ"


.........................................................................................................................................................

8 ТРАВНЯ - ДЕНЬ ПАМ'ЯТІ ТА ПРИМИРЕННЯ

ЧЕРВОНИЙ МАК - символ пам'яті за загиблими в Україні





МАКИ були відправлені в м. Слов'янськ військовому волонтерові Марині Безсаловій, яка забезпечить проведення акції в День пам'яті та примирення серед представників силових структур.

................................................................................................................................................

ДЕНЬ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ 

в Сокальській гімназії імені Олега Романіва



Проведені заходи показали практичну готовність учнів та колективу школи злагоджено діяти за сигналами оповіщення при виникненні надзвичайних ситуацій (умовна пожежа, евакуація, накладання бинтових пов'язок та джгута).
........................................................................................................



......................................................................................

Перша допомога при кровотечах

................................................................................
АПТЕЧКА
Автомобільна                                                Тактична




......................................................................................................................................

ОСНОВИ ПЕРШОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ НА ПОЛІ БОЮ



ВИДИ ДЖГУТІВ: АЛЬФА, ЕСМАРХА, СІЧ ТУРНІКЕТ, ТУРНІКЕТ С.А.Т.



............................................................................................................................................




ІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІ

Результат пошуку зображень за запитом "голодомор на украине"

Результат пошуку зображень за запитом "незабудка цветок"

"Незабудка - символ пам'яті"



ІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІ ІІІІІІІ        І


Методичні рекомендації

щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах

Ураховуючи нові суспільно-політичні реалії в Україні після Революції гідності, обставини, пов’язані з російською агресією, усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції тощо.

Важливим чинником національно-патріотичного виховання є феномен Майдану – промовистого свідчення жертовності заради безумовного дотримання прав людини та поваги до людської гідності, відстоювання загальнонаціональних інтересів відмовою учасників від особистого заради досягнення спільної мети; багатомовністю, полірелігійністю. Зміст виховних заходів має позиціонувати Майдан як форму небаченого дотепер у світовій історії мирного колективного протесту українців у відповідь на порушення базових прав людини і громадянина з боку недемократичного політичного режиму в країні.

Актуальним є організація збирання та поширення інформації про героїчні вчинки українських військовослужбовців, бійців добровольчих батальйонів у ході російсько-української війни, волонтерів та інших громадян, які зробили значний внесок у зміцнення обороноздатності України.
Героїчні й водночас драматичні й навіть трагічні події останнього часу спонукають до оновлення експозицій шкільних музеїв, заповідників та кімнат бойової слави, зокрема щодо інформації про учасників АТО та волонтерів з даної території; необхідно взяти шефство над родинами учасників ATO, які цього потребують. В цілому важливим є формування засобами змісту навчальних предметів якостей особистості, що характеризуються ціннісним ставленням до суспільства, держави, самої себе та інших, природи, праці, мистецтва.

ЕКСКУРСІЯ в краєзнавчий музей на виставку приурочену до дня Захисника України 

"ШАНУЄМО ГЕРОЇВ УКРАЇНИ"

(виставка діє з 11 жовтня по 01 листопада 2015 р.)





Дякуємо працівникам музею, волонтерам, учасникам АТО
 за зібрану актуальну та змістовну  інформацію.

      Учні 10-их класів відвідали  виставку приурочену до дня Захисника України «ШАНУЄМО ГЕРОЇВ УКРАЇНИ», яка знаходиться в «Історико - краєзнавчому музеї» міста Сокаля. Вони мали можливість побачити зброю та атрибутику, котра використовувалася на майдані у Києві та під час воєнних дій на сході України. Організаторами виставки були воїни АТО та волонтери, з якими ми змогли познайомитись та поспілкуватись. Не зважаючи на пережите в зоні АТО, вони щиро та відкрито відповіли на наші запитання:
- Що ви можете порадити нам, школярам, як стати кращими і вміти допомагати, і бути самовідданими?
- Де Ви черпаєте натхнення для Ваших справ?
- Чи впевнені Ви у правильності Ваших дій, чи зачіпляли Вас коли-небудь сумніви на цю тему?
- Обгрунтуйте чому Ви пішли в АТО? Заради кого?
- Як ми можемо вам допомогти?

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Працівники Червоного Христа проводять тренувальні вправи 

по наданню домедичної  допомоги у надзвичайних ситуаціях








ІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІ

Методичні рекомендації

щодо проведення бесід з учнями загальноосвітніх навчальних закладів
з питань уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами
.


Міни і вибухонебезпечні предмети забрали і скалічили безліч людських життів. Цей жах триває і зараз. 
8-го грудня 2005-го року, на рівні Генеральної Асамблеї ООН прийнята резолюція № A/RES/60/97, в якій висловлюється глибока стурбованість і занепокоєність масштабними гуманітарними проблемами, викликаними наявністю цієї грізної зброї – мін і вибухонебезпечних пережитків війн і військових конфліктів. У даній резолюції підкреслюється необхідність посилення уваги з боку держав, котрі зіштовхуються з мінної загрозою, а також проводиться відвертий заклик до країн, громадських і не урядових організацій з метою запобігання подальшого використання мін та інших аналогічних небезпечних вибухових пристроїв.
4 квітня офіційно проголошено Міжнародним днем просвіти з питань мінної небезпеки і допомоги в діяльності, пов’язаної з розмінуванням.
 Натрапити на небезпечну «іграшку» можна практично скрізь: у лісі, у старому окопі, на свіжозораному полі, на власному городі й навіть на вулицях міст. І якщо вибухові пристрої серійного зразка легко розпізнати за зовнішнім виглядом і діяти відповідно до ситуації, то саморобну вибухівку, що може з’явитися на вулицях міст і селищ, розпізнати набагато складніше. Небезпека терористичних актів, від яких не застрахована жодна країна світу, робить питання поводження із невідомими, залишеними без догляду речами украй актуальним.
Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, що здатні за певних умов вибухати. До вибухонебезпечних предметів належать:
вибухові речовини — хімічні з'єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів. 
боєприпаси - вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для враження живої сили супротивника. До боєприпасів належать: 
- бойові частки ракет;
- авіаційні бомби;
- артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);
- інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);
- ручні гранати;
- стрілецькі боєприпаси (набої до пістолетів, карабінів, автоматів тощо);
піротехнічні засоби:
- патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні);
- вибухові пакети;
- петарди;
ракети (освітлювальні, сигнальні);
- гранати;
- димові шашки.
саморобні вибухові пристрої - пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення:
- саморобні міни-пастки;
- міни-сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.
Зазвичай, при знаходженні серійних мін, снарядів, гранат дорослі негайно викликають фахівців, які огороджують район і знешкоджують небезпечні знахідки. Інша справа – діти. Природна цікавість спонукає їх до небезпечний експериментів. Діти підкладають боєприпаси у багаття, випробують їх на міцність ударами, намагаються розібрати, приносять додому, у двір, до школи. Тому так важливо пояснити учням наслідки подібних дій, навчити правилам поведінки у таких ситуаціях.

У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою ЗАБОРОНЕНО:

- наближатися до предмета;
- пересувати його або брати до рук;
- розряджати, кидати, вдаряти по ньому;
- розпалювати поряд багаття або кидати до нього предмет;
- приносити предмет додому, у табір, до школи.

Необхідно негайно повідомити міліцію або дорослих про знахідку!

Земля таїть багато небезпечних знахідок, на які можна натрапити під час прогулянок лісом, походів і стати їх жертвами, навіть, не підозрюючи про це. Ніхто не може гарантувати, що у землі під багаттям, розкладеним на лісовій галявині, немає снарядів часів війни.

Під час прогулянок в лісі або в туристичному поході:

1. ретельно вибирати місце для багаття. Воно повинно бути на достатній відстані від траншей і окопів, що залишилися з війни;
2. перед розведенням багаття в радіусі п'яти метрів перевірити ґрунт на наявність вибухонебезпечних предметів щупом (або обережно зняти лопатою верхній шар ґрунту, перекопати землю на глибину 40-50 см);
3. користуватися старими багаттями не завжди безпечно, адже там можуть виявитися підкинуті військові «трофеї» або такі, що не вибухнули;
4. у жодному випадку не підходити до знайдених багать, що горять (особливо вночі). В цьому багатті може виявитися предмет, що може вибухнути.
Практично всі вибухові речовини чутливі до механічних дій і нагрівання. Поводження з ними вимагає граничної уваги і обережності.
Слід пам’ятати, що розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робіт.
Однією з серйозних загроз сучасного суспільства є тероризм. Майже щоденно здійснюються терористичні акти, унаслідок яких гинуть люди. Більшість цих злочинів здійснюються з використанням вибухових пристроїв. Нерідко це саморобні, нестандартні пристрої, що їх складно виявити, знешкодити або ліквідувати. Злочинці зазвичай поміщають їх в звичайні портфелі, сумки, банки, пакунки і потім залишають у багатолюдних місцях. У такому разі важко відрізнити сумку з вибухівкою від такої ж сумки, залишеної забудькуватим пасажиром у громадському транспорті. Часто такі міни-пастки мають досить привабливий вигляд. Відомі випадки застосування їх у авторучках, мобільних телефонах, гаманцях, дитячих іграшках.
Тому бездоглядні предмети в транспорті, кінотеатрі, магазині, на вокзалі тощо вимагають особливої уваги.
Є декілька ознак, що дозволяють припустити, що маємо справу з вибуховим пристроєм. Слід звертати увагу на:
- припарковані біля будівель автомашини, власник яких невідомий або державні номери якої не знайомі мешканцям, а також коли автомобіль давно непорушно припаркований;
- наявність у знайденому механізмі антени або приєднаних до нього дротів;
- звуки, що лунають від предмету (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), мигтіння індикаторної лампочки;
- наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятори тощо);
- наявність розтяжки дротів або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань.
Якщо знайдений предмет видається підозрілим, потрібно повідомити про нього працівників міліції чи ДСНС.
Якщо знайдено забуту річ у громадському транспорті, доречно опитати людей, які знаходяться поряд. Бажано встановити, кому річ належить або хто міг її залишити. Якщо господаря встановити не вдається, потрібно негайно повідомити про знахідку водія (кондуктора).
У разі знаходження підозрілого предмета у під'їзді будинку, потрібно опитати сусідів, можливо, він належить їм. У разі неможливості встановити власника — негайно повідомити про знахідку до найближчого відділення міліції, до військкомату, органів місцевого самоврядування, підрозділу ДСНС за телефоном «101».
Якщо підозрілий предмет знайдено в установі, потрібно негайно повідомити про знахідку адміністрацію.

У разі знаходженні вибухонебезпечного пристрою:

1. Негайно повідомити чергові служби органів внутрішніх справ, цивільного захисту;
2. Не підходити до предмету, не торкатися і не пересувати його, не допускати до знахідки інших людей;
3. Припинити всі види робіт в районі виявлення вибухонебезпечного предмету.
4. Не користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух).
5. Дочекатися прибуття фахівців; вказати місце знахідки та повідомити час її виявлення.

У випадку, коли в будинку знайдено вибуховий пристрій й здійснюється евакуація:

- одягніть одяг з довгими рукавами, щільні брюки і взуття на товстій підошві (це може захистити від осколків скла);
- візьміть документи (паспорт, свідоцтво про народження дітей тощо), гроші;
- під час евакуації слідуйте маршрутом, вказаним органами, що проводять евакуацію. Не намагайтеся скоротити шлях, тому що деякі райони або зони можуть бути закриті для пересування;
- тримайтеся подалі від обірваних ліній енергопостачання.

Якщо будинок (квартира) опинилися поблизу епіцентру вибуху:

- обережно обійдіть всі приміщення, щоб перевірити чи немає витоків води, газу, спалахів і т.п. У темряві в жодному випадку не запалюйте сірника або свічки - користуйтеся ліхтариком;
- негайно вимкніть всі електроприлади, перекрийте газ, воду;
- з безпечного місця зателефонуйте рідним та близьким і стисло повідомте про своє місцезнаходження, самопочуття;
- перевірте, чи потребують допомоги сусіди.
Опинившись поблизу вибуху, стримайте свою цікавість і не намагайтеся наблизитись до епіцентру, щоб розгледіти або допомогти рятівникам. Найкраще, що можна зробити – залишити небезпечне місце. До того ж, варто знати, що зловмисники часто встановлюють вибухові пристрої парами, щоб, через деякий час після вибуху першої з них, пролунав другий вибух. Зловмисники розраховують на те, що після першого вибуху на його місці зберуться люди, у тому числі й представники силових структур, і при повторному вибуху жертв буде набагато більше.

Отож:

- не слід робити самостійно жодних маніпуляцій із знахідками або підозрілими предметами, що можуть виявитися вибуховими пристроями;
- виявивши річ без господаря, треба звернутися до працівника міліції або іншого посадовця; не можна торкатися знахідки;
- не користуйтеся мобільним та радіозв’язком поблизу підозрілої знахідки.
Для поштової кореспонденції з пластиковою міною характерна надмірна товщина, пружність, вага не менше 50 г і ретельна упаковка. На конверті можуть бути різні плями, проколи, можливий специфічний запах. Повинно насторожити настирне бажання вручити лист неодмінно в руки адресата і надписи на кшалт: «розкрити тільки особисто», «особисто в руки», «секретно» і т.п. Підозрілий лист не можна відкривати, згинати, нагрівати або опускати у воду.

ІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІІ

Методичні рекомендації

щодо проведення бесід з учнями загальноосвітніх навчальних закладів
з питань поведінки у надзвичайній ситуації.


Що потрібно робити у надзвичайній ситуації?
Правила безпечної поведінки у надзвичайних ситуаціях.

1. У разі загрози ураження стрілецькою зброєю: 

- закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками) для зниження ураження фрагментами скла;
- вимкнути світло, закрити вікна та двері;
- зайняти місце на підлозі в приміщенні, що не має вікон на вулицю (ванна кімната, передпокій);
- інформувати різними засобами про небезпеку близьких чи знайомих.  

2. У разі загрози чи ведення бойових дій:

- закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками) для зменшення ураження фрагментами скла. Вимкнути живлення, закрити воду і газ, загасити (вимкнути) пристрої для опалення;
- взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, медичну аптечку;
- відразу залишити житловий будинок, сховатися у підвалі або у найближчому сховищі;
– попередити сусідів про небезпеку, допомогти людям похилого віку і дітям;
- без крайньої необхідності не залишати безпечне місце перебування;
- проявляти крайню обережність; не варто панікувати.

3. Якщо стався вибух:

- уважно озирнутися навколо, щоб з’ясувати вірогідність небезпеки подальших обвалів і вибухів, чи не висить з руїн розбите скло, чи не потрібна комусь допомога;
- якщо є можливість – спокійно вийти з місця пригоди. Опинившись під завалами – подавати звукові сигнали. Пам’ятайте, що за низької активності людина може вижити без води упродовж п’яти днів;
- виконати всі інструкції рятувальників.

4. Під час повітряної небезпеки:

 - відключити живлення, закрити воду і газ;
- загасити (вимкнути) пристрої для опалення;
- взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, аптечку;
- попередити про небезпеку сусідів і, у разі необхідності надати допомогу людям похилого віку та хворим;
- дізнатися, де знаходиться найближче до укриття. Переконатися, що шлях до нього вільний і укриття знаходиться у придатному стані;
- як якнайшвидше дійти до захисних споруд або сховатися на місцевості. Дотримуватися спокою і порядку. Без крайньої необхідності не залишати безпечного місця перебування. Слідкувати за офіційними повідомленнями.

5.Під час масових заворушень:  

- зберігати спокій і розсудливість;
- під час знаходження на вулиці – залишити місце масового скупчення людей, уникати агресивно налаштованих людей;
- не піддаватися на провокації;
- надійно зачиняти двері. Не підходити до вікон і не виходити на балкон. Без крайньої необхідності не залишати приміщення.

6. Якщо Вас захопили у заручники і Вашому життю є загроза:

- постаратися запам’ятати вік, зріст, голос, манеру говорити, звички тощо злочинців, що може допомогти їх пошуку;
- за першої нагоди постаратися сповістити про своє місцезнаходження рідним або міліції;
 намагатися бути розсудливим, спокійним, миролюбним, не піддавати себе ризику;
- якщо злочинці знаходяться під впливом алкоголю або наркотиків, намагатися уникати спілкування з ними, оскільки їхні дії можуть бути непередбачуваними;
- не підсилювати агресивність злочинців своєю непокорою, сваркою або опором;
- виконувати вимоги терористів, не створюючи конфліктних ситуацій, звертатися за дозволом для переміщення, відвідання вбиральні тощо;
- уникати будь-яких обговорень, зокрема політичних тем, зі злочинцями;
- нічого не просити, їсти все, що дають;
- якщо Ви тривалий час знаходитеся поряд зі злочинцями, постаратися встановити з ними контакт, визвати гуманні почуття;
- уважно слідкувати за поведінкою злочинців та їхніми намірами, бути готовими до втечі, пересвідчившись у високих шансах на успіх;
- спробувати знайти найбільш безпечне місце у приміщенні, де знаходитесь і де можна було б захищати себе під час штурму терористів (кімната, стіни і вікна якої виходять не на вулицю – ванна кімната або шафа). У разі відсутності такого місця – падати на підлогу за будь-якого шуму або у разі стрільбі;
- при застосуванні силами спеціального призначення сльозогінного газу, дихати через мокру тканину, швидко і часто блимаючи, викликаючи сльози;
- під час штурму не брати до рук зброю терористів, щоб не постраждати від штурмуючих, які стріляють по озброєних людях;
- під час звільнення виходити швидко, речі залишати там, де вони знаходяться, через ймовірність вибуху або пожежі, беззаперечно виконувати команди групи захоплення.

7. При проведенні тимчасової евакуації цивільного населення з небезпечної зони: 

- взяти документи, гроші й продукти, необхідні речі, лікарські засоби;
- за можливості, надати допомогу пенсіонерам, людям з обмеженими можливостями;
- дітям дошкільного віку вкласти до кишені або прикріпити до одягу записку, де зазначається ім’я, прізвище, домашня адреса, а також прізвище матері та батька;
- переміщатися за вказаною адресою. У разі необхідності – звернутися за допомогою до міліції та медичних працівників.

Немає коментарів:

Дописати коментар